Desen pentru incepatori si nu numai

M-am gandit de mult sa fac un mic tutorial care sa ajute si alte persoane sa invete sa deseneze sau chiar sa isi perfectioneze tehnica. Va rog sa nu credeti ca sunt aroganta pentru ca vreau sa ajut si alte persoane sa invete sa deseneze, consider ca si eu sunt departe de a-mi atinge scopul in ceea ce priveste desenul. Cu alte cuvinte, mai am si eu multe de invatat. Dar mi-ar placea sa va invat cum sa incepeti totul si mai departe sa studiati ca mine, pe cont propriu.

Probabil ca nu a fost vreodata o buna idee, dar niciodata nu m-am putut conforma la orele de desen de la scoala si sa invat sa desenez dupa regulile impuse de profesoare. Aceste reguli sunt menite sa usureze munca artistului, sa nu se chinuie sa redea un obiect sau o persoana in mod gresit si apoi sa isi petreaca ore in sir chinuindu-se sa isi corecteze greselile de proportie sau perspectiva. Dar pe mine nu m-ar fi putut invata nimeni aceste principii nici cu forta. In schimb, am invatat singura. De mica, chiar daca m-am chinuit putin cu proportiile (greseam adesea la lungimea mainilor si in special a picioarelor), dar m-am straduit sa imi vad greselile. De aceea, chiar daca mai tarziu un desen mi se parea oribil si foarte gresit, nu il aruncam, ca sa observ atat greselile cat si partile sale bune. Orice desen vechi este bun ca un astfel de exemplu! Modelele mele erau desenele care imi placeau. Mi-am descoperit talentul copiindu-l pe Scooby Doo de pe coperta unei mini-carti. Si cand spun ca l-am copiat, ma refer ca m-am uitat la imagine si am reprodus ceea ce vedeam pe o foaie. Si pot sa spun ca l-am copiat binisor. Dupa ce am mai copiat tot asa catelul si din alte perspective, am inceput sa invat sa il desenez si fara sa am o imagine in fata, punandu-l in ce posturi doream eu. Apoi am trecut la alte personaje de Hanna Barbera, si asa mai departe. Mai tarziu, ma uitam la desene si desenam personajele care imi placeau de la TV. Nu aveam internet ca si acum, sa gasesc cu usurinta o imagine dupa care sa copiez, memoram caracteristicile fetei, parul, hainele si alte accesorii. Cred ca cel mai dificil este sa treci de la stagiul de copiat la cel in care indraznesti sa pui pe foaie ce ai vazut, poate chiar din perspectiva ta, ingnorand stilul artistului care a creat personajul. Insa si atunci cand copiem desenul altuia ne ajuta sa intelegem cum a construit personajul, dupa suficient exercitiu realizam ca ochii sunt plasati intr-un anume fel, gura la fel, etc. Daca trecem de la un artist la altul regulile acestea se pot schimba usor (de exemplu distanta dintre ochi, marimea urechilor, distanta dintre ochi si nas, etc), insa unele reguli de baza vor exista in continuare. La asta ne poate ajuta momentul in care copiem un desen. In plus, fiecare artist are propriile-i tehnici care ne pot fi utile mai tarziu daca le deprindem. Insa cand desenam ‘pe cont propriu’ este mai dificil, ne putem simti peirduti, pentru ca nu avem experienta marilor artisti care au realizat desenele care ne plac noua. Aici vreau sa intervin eu si sa va ajut!

Vreau sa va spun in primul rand ca TOTI aveti talent la desen, doar ca nu stiti sa il folositi inca. Sau poate stiti, dar trebuie ‘antrenat’. Nu conteaza varsta, cariera pe care v-ati ales-o, sau pasiunile voastre. Atata timp cat aveti o mana sanatoasa, va asigur ca puteti desena. Este foarte important in ceea ce priveste desenul sa aveti un simt al observatiei foarte acut. Daca sa spunem ca v-as pune sa desenati dulapul din camera voastra, sau bluza preferata si ati face-o fara sa va uitati la obiectul respectiv, dupa ce ati termina poate veti realiza ca ati uitat unele detalii. Dar cand aveti obiectul in fata, este foarte important sa fiti atenti la toate detaliile pe care le are, incluzand nu numai modelul dar si perspectiva, latimea si inaltimea corecta, ca sa fie redat cat mai fidel modelului original. Astfel veti obtine o imagine placuta ochiului a acelui obiect.

Probabil ati observat ca nu ma prea pricep la obiecte de background, pentru asa ceva probabil va voi indruma catre niste tutoriale, dar cand vine vorba de a desena in stil anime/manga, as spune ca stiu cateva chestiute. Daca ati dori, am putea desena si niste animale si alte chestii de genul, mai vedem noi, dar nu am sa incep tutorialul la modul serios daca nu primesc niste semne de la voi ca doriti acest lucru. La ce semne ma refer? Fie un comment, fie sa faceti ‘tema’ pe care am sa o dau pana data viitoare: sa desenati un personaj din desene, manga, anime, etc. copiindu-l dupa cum v-am spus ca am facut si eu cu Scooby Doo cand eram mica. Astept link-urile de la voi, indiferent cum ies desenele. Am sa va dau doar comentarii constructive, promit, si am sa va dezvalui motivul pentru care v-am dat aceasta tema in postul urmator de acest gen.

Pana una-alta, eu mi-am facut ‘tema’:

Mie mi-au luat cateva ore sa fac acest desen, poate veti dori sa luati niste modele mai simple daca nu ati mai copiat niciodata un desen, de exemplu personajele lui Hanna-Barbera, sau mai degraba din anume-uri decat din manga(unde de obicei desenele au mai multe detalii). De asemenea sunt destul de usor de desenat personajele din Saylor Moon din prima varianta a uniformelor de eroine si personajele din Dragonballs (in nici un caz din Z, unde avem detalii numeroase atat la haine cat si la musculatura, asta e mai pentru nivel avansat, insa daca aveti timp la indemana, incercati).

Indiferent cum va iesi desenul (sau desenele), scanati-l sau pozati-l si puneti-mi un link sa il vad. Nu este nici o rusine daca nu a iesit cum v-ati propus, o sa discutam mai tarziu ce si cum. Si eu am mai multe greseli in desenul meu, desi poate la prima vedere nu ies in evidenta. Vom vorbi si despre asta mi tarziu.

Recomand pentru tema sa aveti un creion nu foarte ascutit, altfel va fi greu sa stergeti in caz ca gresiti. De asemenea, cele mai bune sunt gumele albe de sters, indiferent ca sunt de la o firma cunoscuta sau nu. Nu uitati sa curatati guma de sters in caz ca se murdareste, altfel veti murdri foaia cand stergeti.

De asemenea, nu accept sa va criticati intre voi in mod negativ. Doar critica constructiva este bine venita in cadrul tutorialului meu ;)

About nekosreview

Pasionata de anime si manga, doresc sa intalnesc cat mai multe persoane care mi se aseamana.
This entry was posted in Tutoriale desene, photoshop. Bookmark the permalink.

26 Responses to Desen pentru incepatori si nu numai

  1. asiafana says:

    Ce coincidenta,si eu am inceput tot cu cartonasele din acea revista cu scooby doo ! Ei bine,eu desenez pe coala foarte mult,nu pe pc. Pe pc am facut doar 3 aici,in graba : http://www.desenatori.ro/desenator/332924/ Desenele pe care le fac eu sunt mult mai reusite,insa nu am telefon cu camera foto pentru a le putea fotografia… Apropo,nu iti va veni sa crezi ce este aici : http://stylehannahmontanastyle.sunphoto.ro/CE_TAMPITE

    • nekosreview says:

      Eu sunt mai ‘batrana’, era o carticica cu Scooby, tiparita probabil prin 1998 sau 1999, am sa verific mai tarziu, sau o scanez, sa vezi. A fost publicata de Egmont pe cand lansasera si toate povestile Disney in acel format de carticica mica. Dar pe atunci aveam la indemana si catalogul de la Cartoon Network, cu abtibilde, de acolo copiam alte personaje recum Yogi, Penelope Pitstop, cam toate personajele din The Flintstones si The Jetsons… A fost atat de rasfoit catalogul incat s-au rupt copertile de pe el :)) Bine, am avut si faze mai girlie, cand desenam ponei si Barbie, sau o tona de personaje Disney (pe astea le faceam si din memorie).

    • nekosreview says:

      Referitor la link-uri: este foarte greu sa desenezi pe net, am incercat, dar nu suport gandul ca cineva va vedea si cum am desenat, si nu imi place niciodata sa se uite oamenii cum fac lucrul acesta:))
      Link-ul din urma este rezultatul unei persoane ignorante. In primul rand nu stie ce e goth, ce e emo, ce inseamna sentiment, ce inseamna stil si ce inseamna arta. Pentru faptul ca nu intelege culturile asiatice o iertam, iti ia o vreme sa intelegi cultura unei tari. Ea nu alege sa inteleaga, ci satraga niste concluzii aiurea. Nu baga in seama astfel de persoane, este important sa fi mereu tu insati.

    • nekosreview says:

      Acela era profesorul care te plictisea, sau este un desen mai vechi cu Pinta? Ca imi aduce aminte de el putin…

      • Daph says:

        E de anu’ trecut, cursu de sintaxă. :P

      • nekosreview says:

        Imi place ca ai desenat clasa goala (ianafara de o silueta pe care o disting pe-acolo, inseamna ca era foarte interesanta materia lui. Si este important de notat faptul ca ai scris si titlul lectiei pe tabla:)) Poate te apuci si tu sa desenezi in stil anime/manga :D L-ai putea desena foarte caraghios!

  2. Daph says:

    Păi nah, eram în amfiteatru, și am desenat doar „scena”; nu îmi place să schițez aglomerații, e adevărat, dau mai multă atenție detaliilor, în special textelor, decît ființelor.
    Și nu cred că am să uit degrabă ce mi-a zis profu de desen în cls 8a :„Desenezi ca și un copil de clasa a patra.” >_<

    • nekosreview says:

      Daca ai rabdare, te invat sa desenezi fain ^_^ Astia care au fost pe la facultatile de arta sunt foarte aroganti, dar secretul este atentia la detaliu, felul in care vezi lumea. In plus, un profesor bun ar trebui sa incurajeze elevul, nu sa spuna prostii de genul.

  3. Soseono says:

    Îmi place desenul cu Maron din anime-ul -Kamikaze Kaito Jeanne-.☺
    Primele desene animate pe care am început să le desenez au fost acelea din Looney Toones,Scooby Doo,Sailor Moon. Prefer desenele în creion în locul celor colorate, deoarece arată mult mai bine pasiunea unui artist, poate arăta simplu alb şi negru şi totuşi e artă, culoarea e doar pentru a însufleţi un desen, de a se apropia de realitate.
    Desenele mele:
    http://sun4ever.wordpress.com/2011/01/29/flori/
    http://sun4ever.wordpress.com/2011/02/02/serenity-chibiusa/
    http://sun4ever.wordpress.com/2011/02/08/sailor-senshi/
    http://sun4ever.wordpress.com/2012/01/03/chi/

    • nekosreview says:

      Kyaaaaa, numai pe Chi o vazusem! Am o intrebare: desenele din Saylor Moon cum le-ai facut? Le-ai copiat? Daca da, ai un adevarat talent sa observi detaliile si sa redai bine unghiurile, mie imi ia foarte mult timp sa redau asta. Insa acest lucru imi place la anime, ca desi sunt niste desene simple, au acea perspectiva, care este destul de greu de redat @.@

  4. Alin says:

    Părerea mea proprie, personală și atestată științific e că nu există talent, cel puțin nu în ceea ce privește partea tehnică. Doar predispoziție către o anumită activitate, lucru care te face să depui mai ușor,la nivel subiectiv, efortul necesar perfecționării.

  5. Pingback: Desen în creion | ❀❁✿

    • nekosreview says:

      Suuuuper, vad ca ti-ai facut tema, chair ai exersat. Sa fie clar, acele desene le-ai copiat uitandu-te la imagini, nu punand foaia peste, nu?
      Zilele care urmeaza am sa postez ‘lectia’ numarul 2 si am sa fac o categorie pentru acestea ca sa fie mai usor de gasit pentru cine nu are timp sau chef sa imi viziteze mereu blogul :)) M-am straduit din rasputeri sa fac niste desene care sper sa va placa. Acestea vor servi ca exemple.
      *kisses*

  6. asiafana says:

    yey,mi-am facut tema:))

  7. asiafana says:

    dabia astept si app,chiar daca am avut imagini model nu am fost atat de proasta incat sa imi stric monitorul punand coala peste… Cei care fac asta au impresia ca nu vor putea niciodata desena cu propriile maini,insa ei nici macar nu incearca… DABIA ASTEPT URMATOAREA LECTIE !!!!! PENTRU A-MI FACE TEMA ASTA A TREBUIT SA ADUC DESENELE CU MINE LA SCOALA SI SA ROG O PRIETENA SA LE FACA POZE SI SA MI LE DE-A PE NET :)

    • nekosreview says:

      Yeeey, esti si mai awesome! Ai facut atat de mult, apreciez acest lucru, sa stii! Imi vine sa te imbratisez, sincer.
      Ma bucur ca abia astepti. Sincer, nici nu credeam ca o sa ii pese cuiva, Sincer!

  8. asiafana says:

    uite,k sa fi sigura k nu imi stric monitoru : vezi poza asta cu mine in clasa? http://koreajapan.sunphoto.ro/00_eu_00/62319883 Vezi desenul acela de pe perete ? cel cu fundal mov ? e al meu :) mai e unu in spatele clasei,dak vrei o rog pe ninutza sa ii faca maine o poza :) k sa fi sigura k nu trisez :)

Leave a Reply

